Week 1 - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Emma Vries - WaarBenJij.nu Week 1 - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Emma Vries - WaarBenJij.nu

Week 1

Door: Emma de Vries

Blijf op de hoogte en volg Emma

26 Juli 2014 | Verenigde Staten, Santa Barbara

Afgelopen maandag was de introductiedag van de school 'EF'. Ik was één van de 100 mensen die vanaf dinsdag zou beginnen met de eerste lessen. Er werd ons verteld dat er op dit moment 1400 studenten op de school zijn. En ze hebben al meer dan 20 miljoen leerlingen gehad.
Ik heb maar 1 huisgenoot in het gastgezin. Zij komt uit Zuid-Korea en is hier al voor 3 maanden en zal nog voor 8 maanden blijven. Niet normaal lang. Maar de meeste Aziaten blijven voor zo'n lange tijd in Santa Barbara werd mij verteld.
Helaas is het huis van het gastgezin zeer ver weg van school. Zeker 40 minuten met de bus en vervolgens nog 20 tot 40 minuten lopen langs de snelweg naar het huis. Dus blaren zijn niet te voorkomen. :P
Dinsdag was mijn eerste lesdag. Ik werd meteen in een andere klas gezet, omdat ik anders les zou krijgen van mijn gastgezin (zeer toevallig). Hierdoor moest ik meteen beginnen aan de 'Program test'. Dit is een toets om te zien of je in de tijd dat je hier al bent vooruitgang hebt geboekt. Ik werd nogal voor het blok gezet, want ik zag het niet aankomen dat ik dat meteen moest doen.
Een paar dagen later kreeg ik de uitslag te horen en het bleek dat ik meteen een niveau/ level omhoog kon. Vanaf volgende week dinsdag zal ik van niveau B2.2 naar B2.3 gaan. ( De niveau's gaan als volgt van A1.1 tot A1.3, dan kom je in A2 enz. Je hebt dus A1,A2, B1, B2, C1 en C2)

De lessen zijn zeer gevarieerd. Het gaat bijvoorbeeld van Spreken naar Lezen op hoog niveau.
Afgelopen donderdag had ik mij ingeschreven voor een tafeltennistoernooi wat zeer gezellig was. Helaas lag ik er snel uit. Komende weken ga ik veel oefenen voor een revenge toernooi.
Later die dag ging ik nog uiteten met 2 Japanse meiden 'Misa 21 jaar oud en Moe 16 jaar oud' en 1 Ecuadoraans meisje 'Tamii 17 jaar oud'. Dit was zeer gezellig. Zij zijn ook allemaal deze week begonnen met school.
Op school heb je verschillende plaatsen waar je relaxed kan zitten, zelfs in sommige klaslokalen hebben ze alleen maar banken staan. Ook hebben we naast een tafeltennistafel een pool tafel, een dartbord en een tafelvoetbaltafel. Met andere woorden zat leuke dingen te doen op school. Een andere meid uit Zwitserland (Salome spreekt Duits 19 jaar oud) vroeg mij samen te gaan poolen. Dat was leuk om te doen.

Op vrijdag gingen de lessen niet door i.v.m. een klassenuitje naar een restaurant voor ontbijt. Dit deden we omdat bijna mijn hele klas deze week of volgende week weer naar huis gaan. Vervolgens zijn we nog naar het park gegaan om een beetje te kletsen. Ik vond de lerares zeer aardig. Komt ook waarschijnlijk omdat ze nog niet zo oud is. Maar waarschijnlijk krijg ik volgende week helaas weer een nieuwe.
Na het park ging ik weer terug naar school en wachtte ik bij de fontein (ja ze hebben zelfs een fontein op school) voor mijn vriendinnen.
We zijn samen gaan lunchen met z'n 5e bij de Starbucks en daarna gingen we naar de film 'Lucy'. De meeste vonden het een ingewikkelde en lastig te begrijpen film, maar Yaren (17 jaar oud uit Turkije) en ik begrepen het zeer goed. Was best een mind blowing film, maar wel aan te raden.

Komende zondag ga ik samen met Moe en Fanny (Mexicaanse meid 21 jaar oud waar ik zeer veel mee praat) naar Los Angeles om de LA-Tour te zien. Hier vertel ik later meer over.

  • 26 Juli 2014 - 15:21

    Marijke:

    Leuk om te lezen Emma! Groetjes van ons alle vier. X

  • 26 Juli 2014 - 20:13

    Anita:

    Gaat goed Emma, je bent al aardig ingeburgerd! Bel je zo even op..
    Liefs van ons achterblijvers

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma

Hier houdt ik al mijn belevenissen bij over Santa Barbara en de wekend trips.

Actief sinds 19 Juli 2014
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 2746

Voorgaande reizen:

19 Juli 2014 - 31 Augustus 2014

Mijn eerste reis, Santa Barbara

Landen bezocht: