Week 2 - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Emma Vries - WaarBenJij.nu Week 2 - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Emma Vries - WaarBenJij.nu

Week 2

Door: Emma de Vries

Blijf op de hoogte en volg Emma

05 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Santa Barbara

Week 2 ging zeer snel voorbij.
Op zondag ben ik naar Los Angeles geweest met 3 vriendinnen. Het was een intensieve dag. In de bus reden we langs Malibu, waar veel mensen aan het surfen waren. In Malibu is het surfen ook begonnen. Ook zagen we het strand waar de serie 'Baywatch' werd opgenomen. De eerste stop was in Santa Monica. Hier konden we gaan shoppen, maar wij wilden natuurlijk de Santa Monica Pier zien.
De pier was behoorlijk lang. Er waren restaurants op, veel souvenirs winkels, een reuze rad, bots auto's, een achtbaan en ook een aantal zanger(s)(essen). Al met al veel vermaak.
De tweede stop was bij Venice Beach. Het was hier erg mooi. Het is een oneindig lang strand. Op het strand heb je een skatebaan, basketbal veld, squashbaan en nog veel meer. Tegenover het strand had je veel winkels en restaurantjes. De meeste waren onder de graffiti gespoten, waardoor het een gave en kleurrijke uiting kreeg.
We waren nog geen 5 minuten in de bus en plotseling trof een bliksemschicht het strand en de zee. We voelde de grond heel lang trillen onder ons, net alsof er vuurwerk of een bom onder de bus werd gegooid. Achteraf bleken 13 mensen te zijn getroffen.

De derde stop was in Beverly Hills. Wat was het hier mooi zeg. Fanny, Yaren en ik voelde ons daar wel thuis.
De laatste stop was bij de Walk of Fame. Het was ontiegelijk groot en we hadden niet verwacht dat de straat met alle sterren zo lang zou doorlopen. Ik heb bijna iedereen kunnen vinden als ster die ik wilde zien. Helaas geen Scarlett Johansson en Leonardo Dicaprio.
Ook heb ik hier een slang vastgehouden, wat ik nooit durfde.
Het was een dag om niet te vergeten!

Van maandag tot vrijdag heb ik op school gezeten. De lessen verliepen goed. Ben veel wezen lunchen met vriendinnen en klasgenoten.
Ook begon vanaf woensdag de "Fiesta". Dit is een speciaal feest in Santa Barbara dat 5 dagen duurt. Op donderdag ging ik met de klas de Fiesta bekijken. Er wordt veel gedanst, ze hebben een parade van Spaanse mensen op paarden en ook kan je eieren kopen waar confetti in zit. Dit hoor je volgens de traditie op iemands hoofd te slaan.
Op vrijdag nam ik afscheid van een hoop klas genoten. 9 van de 18 klasgenoten ging weer terug naar huis. Na de lessen vertrok ik met de bus naar "San Francisco"!!!

In het weekend van vrijdagavond tot zondag middag ben ik in San Francisco geweest. Toen we aankwamen was het erg mistig en begon het al donker te worden. Meteen na de 6 uur lange busrit gingen we naar Trasher Island. Vanaf die plek zag je de zee met San Francisco en de Bay Bridge aan de zijkant. De Bay Bridge is een zeer bijzondere brug, want het heeft als het ware twee verdiepingen.
Daarna zijn we terug gereden naar het hart van de stad, zodat we daar de Cable car konden nemen. We moesten zeer lang wachten tot die kwam. Ondertussen hoorde ik 2 meiden ook van EF praten in het Nederlands. Ik vroeg aan hen wat hun naam was en waar ze vandaan kwamen. 1 van de meiden zei dat ze toevallig ook Emma heet, maar wat nog verbazingwekkender was, was dat het andere meisje zei dat ze ook uit Baarn kwam.
Wat blijkt de wereld toch weer klein te zijn!

Op zaterdag hebben we alles bezocht.
We zagen Victoria palace, de twin peaks (die helaas te mistig waren, dus geen foto's ervan), de Golden Gate Park, de Golden Gate Bridge, Palace of fine Arts, Fishermans Wharf, Alcatraz, Lombard street en Chinatown.

Hiervan vond ik de Golden Gate Park, de Golden Gate Bridge en Lombard street het mooist om te zien. In de Golden Gate Park was o.a. een Japanse tuin, waar ik zeer veel foto's van heb gemaakt. Het was heel rustgevend en o zo mooi. Raad het of niet ons werd verteld dat de Golden Gate Park met 20% groter is dan Central Park van New York.
Toen we de Golden Gate Bridge gingen bekijken was het nog steeds een beetje mistig. Hierdoor hadden we wel hele speciale foto's gekregen. Later toen we op het water waren trok de mist weg. De brug was heel mooi en indrukwekkend om te zien. Zeker een 'must see'.
Om Lombard street te zien, moesten we een aantal blokken verder al uit de bus, want de straten waren niet normaal stijl. Lang niet iedereen haalde de top van Lombard street. Het was het zeker waard om tot de top te gaan. 1 de straat was super mooi vanaf dat punt en 2 je kon vanaf die hoogte heel diep naar beneden kijken en zelfs de zee zien. De verhalen over Alcatraz waren ook zeer gaaf om te horen ook was het natuurlijk verbazingwekkend om het eiland van zo dichtbij te kunnen bewonderen.
Wij zaten met ons hotel in het hart van de stad. Hierdoor konden we nog de winkelstraten in. Een van de restaurantjes die we in gingen was een retro restaurant. Er was zelfs een retro auto in het restaurant. Dat was ook heel leuk om eens mee te maken.

Week 2 was zeer geslaagd!! Wat zal week 3 tot 6 mij te wachten staan.

  • 05 Augustus 2014 - 09:27

    Marijke:

    Tjonge, Emma, wat eng van die bliksem! Wat heb je al veel gezien en gedaan die eerste weken. Een reis om nooit meer te vergeten. Geniet ervan. Heel veel plezier

  • 14 Augustus 2014 - 12:44

    Jazz:

    Ohhww wat gaaf allemaal zeg Em!! Ik wil een keer samen met jou gaan!! :D en wel doodeng die bliksem zeg :/
    Dikke knuffel vanuit NL! (Stiekem mis k je vre-se-lijk) xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma

Hier houdt ik al mijn belevenissen bij over Santa Barbara en de wekend trips.

Actief sinds 19 Juli 2014
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 2747

Voorgaande reizen:

19 Juli 2014 - 31 Augustus 2014

Mijn eerste reis, Santa Barbara

Landen bezocht: