Week 3 - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Emma Vries - WaarBenJij.nu Week 3 - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Emma Vries - WaarBenJij.nu

Week 3

Door: Emma de Vries

Blijf op de hoogte en volg Emma

14 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Santa Barbara

De afgelopen week ben ik voor het eerst naar Yoghurt Land geweest. Ze hebben daar veel verschillende smaken ijs. Het was heerlijk!
Ook ben ik met Maria wezen wandelen na het avondeten voor 1,5 uur. Dit proberen we komende week nog eens te doen. Maria komt van Zweden en ze is samen met haar tweeling zus naar Santa Barbara gekomen.

In het weekend ging ik samen met 3 vriendinnen, die allemaal deze week vertrekken helaas, naar Las Vegas!!
Het was CRAZY!!!
We kwamen aan in de avond en gingen meteen nadat we onze spullen in het hotel brachten de stad bewonderen. Toen we uit de bus stapte was het ongelooflijk warm, rond de 40 graden maar liefst. Een iemand d'r huid kon er zelfs niet tegen ook al heeft zij dezelfde temperatuur in haar land.
In de avond zagen we de Eiffeltoren. Het lijkt zeker niet op de echte. Ook zagen we the Big Fountain Show, we zijn vervolgens de casino's in geweest. Als je daar komt zie je bijna iedereen in jurkjes lopen. Ook hebben ze daar de duurste merk winkels die je maar kan hebben.
De volgende ochtend kon je naar de outlets, waar ook bijna alleen maar dure winkels waren. Ik ben hier samen met Yaren niet in geweest, omdat wij als enigste van de groep naar de Grand Canyon wilden.
De Grand Canyon was fascinerend en prachtig. Zeker een aanrader om even van de drukte te ontsnappen. Natuurlijk konden we niet alles zien hiervan, want het is echt immens groot.Wij gingen naar Eagle Point, Guana Point en het dorpje van de American Indian's. Ook zagen we verschillende hutten en tipis van de indianen die er toen der tijd leefden. Sommige mensen wonen nog steeds in het indianen dorpje.
Toen we terug kwamen van de vlucht gingen Yaren en ik zelf shoppen, tenslotte hadden we nog de hele middag over.
Wij gingen naar Fashion Show, wat een hele grote shoppingmall is. Onderweg naar de Fashion Show zagen we meiden in bikini's lopen langs de grote winkels. Op zich is het logisch i.v.m. het warme weer, maar toch ook vaag. Ook zag je zo nu en dan groepen jongeren dronken over straat lopen. Het was best lachwekkend. Ook zagen we de grachten van Venetië en op afstand de M&M en Coca Cola store wat er groot en kleurrijk uitzag.
Tot slot zagen we New York. Ze hadden verschillende gebouwen en het Vrijheidsbeeld nagemaakt. Helaas konden we na de Grand Canyon geen foto's meer maken...
Op zondag reden we terug en stopte we bij een cowboy plaats. In het restaurant stond op iedere tafel een pot vol met pinda's. De hele vloer lag onder van de pinda resten. Hierna reden we weer terug naar Santa Barbara.

Ik denk er zeker over na om nog eens terug te komen voor iets van 5 dagen. Ik heb nog lang niet alles gezien en gedaan. 24 jaar oud lijkt mij een goede leeftijd. Ook is mijn plan om dan alleen met vrienden te gaan, want in het hotel hoorde ik een stel ruziën, omdat de een vreemd ging. Echt erg, maar ook zeker dom!

Komende week zal ik veel bij mijn vriendinnen zijn, want helaas vertrekken 3 van hen in het weekend. Ik zal ze zeker missen!

• 14 Augustus 2014 - 10:30

Anita:

Hoi Emma,
    Weer mooie, leuke en gekke dingen meegemaakt! Leuk om te lezen, het is een bijzonder land waar zo zo veel te beleven is. Geniet er nog lekker van meisje, nu over de helft, we missen je..
    Liefs papa en mama.

• 14 Augustus 2014 - 17:21

Mieke:

Lieve Emma,
    Klinkt allemaal geweldig leuk en spannend !
    Ook hier in Spanje lezen we met veel plezier jou belevenissen .
    Dikke knuffel van Mieke , Henk , Kjeld en Ivar.